Dünya piyasalarında teknoloji hisselerindeki kan kaybından kaynaklı büyük bir satış gözleniyor.
Nvidia, Apple, Alphabet ve Microsoft gibi teknoloji şirketlerinin işlem gördüğü New York’taki Nasdaq borsasında vadeli işlemlerde yüzde 2,7 oranında değer kaybı yaşandı.
Avrupa’da da hisseler sert bir değer kaybına uğradı; Avrupa Stoxx 600 erken işlemlerde yüzde 1,2 oranında değer kaybetti.
Stoxx 600 Teknoloji Endeksi yüzde 3,2’lik bir değer kaybı yaşadı. Çip üreticisi STMicroelectronics ve Hollandalı yarı iletken ekipman üreticisi SMI yüzde 7 üzeri değer kaybıyla Stoxx 600’ü aşağıya çeken en önemli teknoloji hisseleri oldu.
Asya’da da hisselerde büyük bir değer kaybı gözlendi. Güney Koreli teknoloji endeksi Kospi yüzde 10 kayıpla kapandı. Endeksi özellikle çip üreticisi SK Hynix ve teknoloji devi Samsung aşağıya çekti, her iki şirket seansları yüzde 12 üzeri bir kayıpla kapadı.
Wall Street’te açılış öncesi seansta, iShares Semiconductor ETF yüzde 5,9 oranında değer kaybetti; en büyük kayıp çip hisselerinde görüldü. Intel yüzde 7,8, Micron yüzde 8,4, AMD yüzde 6 oranlarında değer kaybetti. Nvidia’nın hissesi yüzde 3 geriledi.
Elon Musk’ın SpaceX’inin hisseleri de pazartesi günkü rutin işlemlerde yüzde 16 oranında geriledikten sonra, bugün piyasaların açılışı öncesi işlemlerde yüzde 3,6 oranında değer kaybına uğradı.
ABD’de S&P 500 vadeli işlemlerinde yüzde 1,4, Dow vadeli işlemlerinde yüzde 0,6 ve Nasdaq vadeli işlemlerinde yüzde 2,5 oranlarında düşüşler görüldü.
